monitoring płatności

Monitoring płatności

28 grudnia 2018

Monitoring płatności – czym jest i kiedy warto go zastosować?

Każdy, kto prowadzi własny biznes wie doskonale jak ważny jest monitoring płatności. Niestety, w naszym kraju to wciąż bardzo poważny problem. Mimo długich terminów płatności klient często nie opłaca faktury na czas.

Dla wielu firm to poważny problem, który może doprowadzić nawet do utraty płynności finansowej a co za tym idzie – nawet upadku firmy.

 Jak możemy się przed tym bronić? Jednym z rozwiązań, które jest obecnie coraz powszechniej stosowane jest monitoring płatności.

Czym jest monitoring płatności?

MONITORING
Monitoring płatności to usługa, której celem minimalizowanie ryzyka związanego z nieterminowymi płatnościami za towary lub usługi. Firma zajmująca się monitoringiem ocenia każdego kontrahenta a także analizuje działania jakie wdrażane są po to, by uniknąć przestojów w płatnościach. Słowem, jest to szereg czynności, które pozytywnie wpływają na płynność finansową firmy.

Monitoring płatności – na czym polega ta usługa?

MONITORING FAKTUR
Usługa monitoringu płatności to analizowanie listy faktur oraz wpływających płatności, kontakt kontrahentami i przypominanie im o zbliżającym się terminie płatności a także reagowanie na zagrożenia oraz natychmiastowe działania w momencie, w którym dochodzi do przeterminowania płatności.

Jakie daje korzyści?

KORZYŚCI
Bezsprzecznie korzystanie z monitoringu płatności to szereg korzyści dla firmy. Wśród nich wymienić możemy przyspieszenie procesu płatności, poprawę dyscypliny płatniczej kontrahentów oraz ograniczenie finansowania zewnętrznego i kosztów związanych z pracą w dziale zarządzania finansami. Mówiąc najprościej – to sposób na zwiększenie stabilności finansowej firmy.

Czy monitoring nie odstrasza klientów?

JAK DZIAŁA NA KLIENTÓW
Krótko mówiąc żaden przedsiębiorca nie chce zniechęcać swoich klientów czy też okazywać im nieufności. Z tego powodu wielu z nich rezygnuje z monitoringu należności. Zupełnie niesłusznie. Usługa ta jest bowiem również pomocna dla klienta – przyczyną braku płatności bardzo często nie jest bowiem zła wola a zwyczajne zapomnienie. Monitoring pozwala uniknąć tego problemu.

Windykacja – kolejny krok, który warto podjąć?

WINDYKACJA
Krótko mówiąc żaden przedsiębiorca nie chce zniechęcać swoich klientów czy też okazywać im nieufności. Z tego powodu wielu z nich rezygnuje z monitoringu należności. Zupełnie niesłusznie. Usługa ta jest bowiem również pomocna dla klienta – przyczyną braku płatności bardzo często nie jest bowiem zła wola a zwyczajne zapomnienie. Monitoring pozwala uniknąć tego problemu.

Jaką drogę w takim razie wybrać?

DECYZJA
Na zakończenie należy stwierdzić, że każde przedsiębiorstwo ma pełne prawo dochodzić swoich roszczeń i dbać o to, by faktury były opłacane w terminie. Nie warto więc bezczynnie czekać na to aż faktury z odroczonym terminem płatności zostaną opłacone. Wykorzystanie instrumentów takich jak monitoring płatności czy działania windykacyjne to skuteczne rozwiązanie, które pomoże twojej firmie odzyskać płynność finansową
Zleć monitoring płatności

Libertus © 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.